Neato Botvac 85

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Botvac 85 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

timvanlaer 17-11-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Het gebruiksgemak van deze neovac is echt super. Het ding heeft eigenlijk maar 2 knoppen. Stofzuig huis en stofzuig 1 m2 voor je. Wel spijtig dat de robot enkel terugkeert naar zijn laadstation na het stofzuigen van het huis. Je kan em ook niet forceren terug zijn laadstation te zoeken zelf al staat ie er vlakbij.

Een afstandsbediening zou makkelijk zijn en de magneetstrip mocht langer zijn. Aparte Search home is misschien een optie?

Speelgoed van kinderen moet je goed aan de kan zetten. En er komt een magneetstrip bij om ruimtes af te bakenen maar die moet je aan de vloer vast-tapen. Anders rijdt de robot em zelf aan de kant. Ik kan me voorstellen dat dit op tapijt iets moeilijker kan.

Ons huis heeft voornamelijk tegelvloer en laminaat, ook geen huisdieren dus heel veel last van haren hebben we niet.

Kruimels die de kinderen op de grond gooien tijdens een maaltijd zijn geen probleem. Vangt ook veel stof. Onder de zetels is het nog nooit zo stofvrij geweest. Na iedere 'grotere' poetsbeurt moet het bakje wel zuiver gemaakt.
Na een paar weken kun je best de borstel eronderuit halen om wat opgedraaide haren te verwijderen.

Bakje en borstel zijn makkelijk te verwijderen voor schoonmaak.

Batterij is relatief snel leeg. Na 3 kwartier moet de robot toch wel opladen. Maar dit is echt geen punt gezien hij heel efficient door de ruimtes heengaat. Beneden verdieping ( +-125 m2) kan hij vlot in 1 stuk doen zonder laden.
De eerste filter gaat nu een maand mee ( waarbij de robot 2-3 keer per week het hele huis doet) en is stilaan aan vervanging toe.

Je kan de robot vooraf programmeren maar deze feature wordt vrij zelden gebruikt omdat je het huis toch wel wat moet voorbereiden. ( opruimen, stoelen omhoog, geen kleren/schoenen laten rondslingeren, etc, ...)

De robot kan aardig hindernissen nemen maar het is oppassen dat ie zichzelf niet vastrijdt op van die ikea stoelen ( bvb PoAng fauteuils) Daar hebben we een keer aan de hand gezet dat ie zijn batterij leeg trekt.

Verder zeer tevreden over neovac, een van de betere aankopen dit jaar. Scheelt gewoon enorm in werk en is eenvoudig te bedienen. Met zijn U-vorm doet ie inderdaad netjes alle hoeken van huis.

RuudRR 14-11-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Ik heb dit toestel 2 maanden , ik moet zeggen hij doet super zijn werk . Tot op een dag mijn display defect was (kan gebeuren :-) )Even op de site van neato online chat support . En ja hoor binnen 2 dagen een nieuw toestel in de doos . Dus ben super tevreden van de service en kan dit toestel iedereen aanbevelen . Zelfs in de nieuwe doos extra nieuwe filters die ik niet mee terug had gestuurd. Ik heb zelf een 2100 watt stofzuiger , als dan de neato nog eens rond gaat dan is er nog zoveel stof in het bakje dat je je afvraagt waar komt het vandaan ;-) Gewoon kopen dat ding , is niet goedkoop maar je krijgt bovenop een goede service een goede robot voor terug . En ik vind service ook heel belangrijk , dus niet verder kijken .

goztow 25-10-2014

Situatieschets:
* appartement 100+ m²
* 2 katten
* 2 kinderen
* nooit tijd om te stofzuigen
We hebben onze Neato Wall E gedoopt. Ik had vroeger al een Samsung gehad maar die kon niet om met ons hoogpolig Ikea tapijt. Wall E dus wel ;).

Positief: een echte stofzuiger, heel slim (gaat in alle hoeken en kanten), veel functie, HEEL gebruiksvriendelijk
Negatief: niet zo heel mooi, maar jah... misschien moeilijk voor een stofzuiger

Maar vooral: na één week was hij al kapot :(. Opeens: "my fan is stuck". In handleiding gekeken, alles mooi uitgekuist, niks oplossing. Op Internet gekeken: geen oplossing. Ipv mijn winkel op te bellen, heb ik Neato direct gemaild. Heel vriendelijk en snel antwoord gehad. Enkele dingen moeten proberen en toen het niet ging... hebben ze me gewoon direct een nieuwe opgesturd. De ouder mag ik zelf houden of naar het containerpark doen. Maar zo heb ik wel extre reserve filters en zo :).

Helpdesk: +++ !

Eindconclusie: tot nu toe tevreden over maar stel me wel vragen of ik gewoon ongeluk heb gehad, of dat er nog zo'n problemen gaan opduiken :(

Housje 24-10-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Geweldig apparaat.. Al dikwijls voor gekeken, blij dat ik uiteindelijk toch overgegaan ben tot de aankoop. Doet het werk degelijk, gaat mooi in alle hoeken. Het enige nadeel is dat hij iets te hoog is om onder de meubels te stofzuigen. Had wel een leuker kleurtje mogen hebben qua vorm.. Maar super apparaat!